Mlčení už ne
Chcete nějaké informace? Pište na dontrebic@dontrebic.cz
47 - Už je to směšné
46 - Jak se trestá nekázeň?
45 - Členská základna a její charakter
44 - Amatérství a charakter
43 - Vede vůbec někdo ČMBS?
42 - Dopis VV ČMBS
41 - Tak na co se čeká?
40 - Dopis Chvátalovi a Kejlovi
39 - ČMBS - sekce - vývoj?
38 - ČMBS a sekce snooker - budoucnost?
37 - Tak co bude dál?
36 - Čekáme, je vůbec ČMBS funkční?
35 - Pohoda
34 - Proč
33 - Případ Kejla
32 - Rozhodnutí
31 - Nový snooker v ČR?
30 - Vše se jednou všichni dozví
29 - vedení spí ...
28 - ukončení stránek prosnooker.cz
27 - Krade se v českém snookeru?
26 - A co bude dál?
25 - Proč je nízká účast na turnajích?
24 - Valná hromada sekce
23 -Paradoxy v billiardu v ČR
22 - Domorád, Ondračka, Bejček, Chvátal, Kejla
21 - VVS ve stavu Klinické smrti
20 - Proč - aneb jak se dá zneužívat slovo gentleman
19 - Vtip týdne
18 - Malý rozbor
17 - Omluva a nezájem
16 - Problémy ve vedení sekce
15 - Protest - finále
14 - Protest - postupný rozbor
13 - Jak to vlastně (ne)funguje - Protest 5
12 - Jak to vlastně (ne)funguje - Protest 4
11 - Soutěže - transformace
10 - Jak to vlastně (ne)funguje - Protest 3
9 - Jak to vlastně funguje - Protest 2
8 - Ledy se hnuly
7 - Ti negativní
6 - protest
5 - případ Dělám vše pro snooker
4 - případ Los MČR 2022
3 - případ Mašková
2 - případ MČR
1 - Případ Matějíček
Už je to směšné
Myslím si že je to jedno. Ukazuje se že nejen vedení sekce v čele s nefungujícím Tomášem Kejlou ale i vedení ČMBS v čele s nečitelným panem Nejedlem zkolabovalo. Dnes je 21.98.2023, takže zbývá pár dnů do limitu daném VH a výbor ČMBS mlčí. Osobně si myslím že bude mlčet nadále. Vše ukazuje, že některým členům obou výborů bude vyhovovat když ČMBS skončí. Ono se pak nemusí tak úplně vyúčtovávat atd. Takže nás čeká mlčící vedení a hra nervů. Do toho vstoupil další nespokojený člen. Požádal NSA, tedy agenturu, která rozděluje finance od státu oddílům aby zcela pozastavila dotace pro ČMBS. Jestli tomu tak doopravdy je, tak se jedná o ránu z milosti. ČMBS jako taková je nyní ve stavu klinické smrti a nemyslím si, že ji bude chtít někdo stavět na nohy. Karambolisti to nebudou, půlisti ví dobře že jim bude nejlépe samotným a snooker, ten díky dlouhodobému nezájmu ze strany klubů, se teprve rozhlíží co vlastně se sebou provést. Je to šílené a na druhou stranu možná jediné řešení. Uvidíme...
LO
Jak se trestá nekázeň?
Takže konkrétně. Máme zde případ, kdy konkrétně dva kluby bojkotují oficiální soutěž snookeru (to ještě není problém), ale problémem je, že si navíc uspořádají ve stejném termínu turnaj. Takže do problému se dostává vedení klubů a kluby samotné. Co může udělat vedení snookeru?
Oba porušili Článek V. stanov. Jedná se o provinění morální, které stanovy trestat neumějí. A sekce? Ta již vůbec ne. Nemá žádná pravidla, jak řešit takovouto problematiku. Disciplinární řád, který najdete na stránkách je nekonkrétní a navíc Tomáš Kejla, který je zodpovědný za sekci, nechtěl ani přes mé připomínky ustanovit na základě rozhodnutí VV sekce, disciplinární komisi. Takže ani hráči ČMBS, kteří bojkotovali turnaj ČMBS právě na úkor turnaje v Brně, se nemusí bát žádného postihu.
Dokonce ani Honza Chvátal nebude nijak potrestán ani za svoji nečinnost z hlediska povinností delegace rozhodčích na turnaj ČST, ani za účast v tomto turnaji na úkor ČST a to již opakovaně. A to je navíc dloholetý nevýkonný člen VV!
Takže co s tím?
Takovýto bordel je v ČMBS a sekci snooker. Jak dlouho to budeme ještě trpět?
LO
Členská základna a její charakter...
Amatérství a charakter
1 - kooptace Jirky Stehlíka do VV sekce snooker
2 - zařazení turnaje Hello royal do žebříčku
Ani s jedním bodem nemám důvod se trápit.
Ten problém je jinde. Teď se dostávám ke slovu charakter. Tomáš Kejla momentálně čeká na trest po zjištěních revizní komise. Ten je možný jen jediný. Zruší se mu funkce v obou VV. Revizní komise jasně uvedla že neoprávněně používal finance svazu. K tomu samozřejmě přibyde nepřiznání příjmu ze startovného z turnajů v Praze. To nemohla komise samozřejmě kontrolovat, jelikož o tom nemohla vědět když tento příjem Tomáš Kejla nevykázal. VV sekce tak nezbyde než provést revizi všech turnajů ČMBS snooker sekce a zjistit o jaké příjmy přišel svaz při svých turnajích v Napajedlích, Třebíči a na Kolbence. V případě, že se zjistí že peníze zmizely, bude je muset Tomáš Kejla uhradit. A proč zdůrazňuji charakter? V normální společnosti už mněl Tomáš Kejla dávno ze své funkce odstoupit a dobrovolně peníze uhradit. Je to klasický případ, s kterým se trápí většina sportovních organizací v ČR. Já stále věřím, že jsme v normální společnosti, pro Tomáše Kejlu zřetelně je normální společnost ta, kdy si prezident sekce ponechá finance ze startovného a ještě zvýhodňuje v proplacených fakturách hernu na Kolbence bez souhlasu VV.
Teď k tomu amatérství.
Organizace soutěží, práce VV, to vše musí být vedeno s nějakým systémem. To zřetelně Tomáš Kejla nedokáže pochopit a tak vystřeluje nějaké nápady a jelikož nespolupracuje s VV, tak je většinou i silou protlačuje. Jenže to mu vycházelo jen do doby, kdy ve VV mněl hodného Honzu Chvátala a naprosto bez zájmu ostatní členy. Vše to bylo o tom, dělej si co chceš a nás neotravuj... Teď se dostávám ke slovu amatérství. Práce bez koncepce je to nejhorší co může každou organizaci potkat. Tady se to děje deset let a výsledky všichni vidíme. K čemu je nyní do rozpadajícího se výboru kooptování Jirky Stehlíka? K čemu je zařazení Hello Royal do bodovaných turnajů? To neví ani Kejla natož Chvátal. Prostě výstřel od boku aby se mluvilo o něčem jiném. Jenže termín daný VH se blíží a i když to VV ČMBS prodlužuje jak to jde, budou muset rozhodnout. Vše směřuje k nové VH nejen sekce ale i ČMBS. Jenže kluby zřetelně nemají zájem. Takže vše směřuje možná dál než ještě tušíme.
LO
Vede vůbec někdo ČMBS?
Začínám mít pocit, že nikdo. Ve snookeru se vše děje jen díky pár jedincům, nad kterými se snaží držet Tomáš Kejla. V ČMBS? Nevím. Funkce generální sekretář mně byla záhadou. Nyní se nesnažím jakýmkoliv způsobem napadat pana Nejedla. Já prostě nechápu co je to za funkci. Pak se ze sekretáře stal díky stabilnímu nezájmu základny prezident. Honosné tituly bohužel nedávají lidem automaticky i schopnosti odpovídající funkci. A tak jaký je dnešní obraz ČMBS? Již i stát prostřednictvím NSA (národní sportovní asociace), nechce s touto organizací mít nic společného. Prostě do něčeho takového peníze nedá a já s ním naprosto souhlasím. Podívejme se na výkladní skříň, tedy stránky. Neaktuální informace, nepřehlednost... To jsou do očí bijící nedostatky organizace. Nechápu, že vůbec někdo odsouhlasil žalobu proti NSA, že ČMBS žádné dotace neposkytne. K tomu spolupráce s ČUS ...
Takže vede vůbec někdo ČMBS? Já si myslím že ne. Nejhorší je, že i když se časem najdou schopní lidé, ČMBS je neopravitelná...
LO
Dopis VV ČMBS
Dobrý den.
Píši Vám i VV ČMBS.
Je dost tristní, že se VV ČMBS nepostavil jasně k případu Kejla. Na závěrech KRK, se nic nezmění a ani Tomáš Kejla se nesnaží dát vybrané startovné z turnajů na účet sekce. Ostatně to není jeho jediné provinění. To že VH Vám dala úkol s termínem plnění do konce září, neznamená, že jej splníte 30.9.2023. Tento případ začíná být velkou ostudou celé ČMBS a vyvolává řadu dalších podezření na činnost vedení ČMBS. Za mne, si čekejte do konce září. Vaše příležitost ukázat že ČMBS je otevřenou sportovní organizací s demokratickým přístupem je dávno pryč. Teď již můžete jen začít hasit požár, který jste nechali pořádně rozhořet.
Ondračka Luděk
Tak na co se čeká?
Má sice zadáno VH termín do konce září, ale na co ti pánové čekají?
Nic se přece nezmění. Tomáš Kejla si nechával peníze ze startovného z turnajů. To je znění zápisu KRK, Nijak je nevyúčtoval, takže je má dodnes u sebe a nevypadá to že se chystá je odevzdat. Honza Chvátal jej v tom podpořil, jelikož dle něj je to přece normální. VV ČMBS i přes moji urgenci nic nečiní a tím vlastně se vinna přenáší i na něj. Takže počkáme do konce září a co dál. Myslím si že VV ČMBS v čele s Nejedlem neudělají nic. Podle všeho se vše směřuje na likvidaci ČMBS. Pak už nikdo nebude řešit kam zmizely finance z turnajů a další.
Anebo VV ČMBS rozhodne? Tak tomu už přestávám věřit. Vypadá to že problém má celé vedení...
Dopis Chvátalovi a Kejlovi
Předmět: strkání hlavy do písku
Všichni víte co to znamená. Strkat hlavu do písku. Čeho chcete tím zdržováním dosáhnout. Nevím Tome proč jsi dávno nesdělil základně, že lituješ toho co jsi (potvrzeno KRK), prováděl špatně a situaci neřešíš. Tím schováváním do písku prodlužuješ agonii a přibližuješ konec sekce včetně podkopávání samotné ČMBS.
Luděk
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nedělal jsem si žádné iluze, že mně někdo odpoví. Samozřejmě do teď neodpověděl. Nemohu se však smířit s tím, že VV nefunguje, Ze všech stran se na mne řítí informace o tom, proč ani Kejla ani VV ČMBS v čele se sekretářem a prezidentem nic nečiní. Nevím čemu z toho mohu věřit, ale právě nečinnost celého vedení naznačuje jak se tyto informace zakládají na pravdě. Bohužel je nemohu zveřejnit, jelikož na to nemám žádný důkaz. Jediným doloženým problémem je tak nesprávné zacházení s financemi svazu ze strany Tomáše Kejly a spoluodpovědnost členů VV sekce snooker, včetně ředitelů turnajů, tedy všech kteří nevykázali příjem financí a tyto nevyúčtovali v snooker sekci.
ČMBS - sekce - vývoj?
K čemu, když nefungují?
ČMBS a sekce snooker - budoucnost?
LO
Tak co bude dál?
LO
Čekáme, je vůbec ČMBS funkční?
Píši samozřejmě k případu Kejla a jeho ukončení činnosti ve výborech svazu sekce na základě nálezu KRK. Vyzval jsem členy VV ČMBS aby v této věci bezodkladně jednali, bohužel se stále nic neděje. Už jsem na to zvyklý a mám stále větší obavy, z čehož vyplývá i nadpis tohoto článku. Zažil jsem již nereakce na oficiálně zaslaný protest a další podněty. Tomáš Kejla na tom postavil celou svoji nečinnost ve výboru a s tichou podporou starých výborů a nyní již jen Honzy Chvátala, stále pokračuje. Pokud tak tomu je i s VV ČMBS, pak se ptám schválně. Samozřejmě očekávám reakce typu, jsou prázdniny. Myslím, že je to stejná výmluva, jako když Tomáš Kejla argumentuje, že netušil, že si musí schovat podklady k účetnictví. Je to katastrofální stav. Pokud ČMBS nezačne pracovat na své totální reorganizaci, míří rychle ke svému zániku. Vedená blahobytem karambolové sekce skončí v propadlišti dějin.....
Pohoda
LO
Proč?
Složitá otázka s jednoduchou odpovědí.
Jako většina sportovních organizací v ČR, tak i ČMBS po socializmu přešla do nové doby aniž by změnila způsob fungování. Ve vedení se protočí pár lidí a pak si žijí nějakým životem. Životem o to jednodušším když jej dotují státní peníze. Když to zkonkretizuji, tak vedení ČMBS potřebuje ke svému životu nyní cca 800 000,- ročně. Alespoň tak to vysvětluje bývalý generální sekretář a nyní prezident ČMBS pan Nejedlo. Hrozná móda z devadesátých let tyto honosné názvy funkcí. Takže sekretář je prezidentem. A teď k tomu hlavnímu. Peníze ze státu tekly, základna se nestarala, jenže pozor, peníze přestávají téct. A divíte se? Jak funguje ČMBS a hlavně snooker sekce? Nefunguje. Kontrolní systém neexistuje. Zkuste zaslat nějaký podnět na VV ČMBS nebo snooker sekce. Nikdo Vám neodpoví jelikož se jaksi zapomnělo že jsou neaktivní. Což teprve kdyby stát chtěl detailní vyúčtování. Tak to by bylo obzvláště ve snooker sekci zajímavé. Každopádně svoji vinu nesou i oddíly a členové. Jejich nezájem, stejně jako nezájem jednotlivých členů všech výborů...
Sekce a ani ČMBS teď neví co s tím. Kejlovi jsou jasně dokázána provinění, jenže nemáme noty na to jak situaci řešit. Kolik takových Kejlů pak najdeme v ČMBS?
Takže na otázku Proč? tady máte jasné pro to!
Případ Kejla
Klasifikace obsahuje:
- neodvedení finanční hotovosti z turnajů v Praze od roku 2013 do roku 2023 na účet snooker sekce
- nezajistil vyúčtování turnajů z Třebíče za působení Honzy Chrena, stejně tak z Napajedel
- neoprávněné používání finančních prostředků sekce
- nezajistil vydání zápisů z VVS snooker
A co se nyní děje? Kejla i Chvátal hrají mrtvého brouka a asi doufají že se na vše zapomene, asi jako u případu Domorád.
Další z prezidentů, pan Nejedlo chce abych situaci vyřešil já... No to je fakt srandovní. Do pokladny nedorazí za deset let odhadem 250 000,-, ale prezident ČMBS bude čekat do konce září, jelikož na VH ČMBS se píše o termínu vyřešení do konce září.. Aha, ono se něco změní do té doby? Kejla s Chvátalem vše napraví? Dodají peníze, vytvoří zápisy aby si schválili zpětně použití financí? No tak na pohádky fakt nevěřím. A VVS snooker? No, ten neexistuje. Jsem teď jediný aktivní a to je dost málo. Počkám tedy. Ono to už dlouho hnije, tak to nechám dohnít. Prezidentovi ČMBS panu Nejedlovi jsem napsal, že o této situaci ví po celých těch deset let a že má bezodkladně činit. Je to na něm. Oba VV jsou teď ve stavu smrti, ČMBS skoro také díky absenci státních peněz. Trochu to nahrává myšlence, že o to jde. Konec roku může být i koncem ČMBS a pak už asi nikdo nebude hledat zmizelé finance v snooker sekci...
Rozhodnutí
Během tohoto týdne dodám informace...
LO
Nový snooker v ČR?
Čechy zůstávají pasivní. Alespoň nevím o ničem co bych zde mohl uvést. Tak doufejme že alespoň ta neorganizovaná část bude trochu fungovat.
Vše se jednou všichni dozví, neboli lež má krátké nohy...
Jenže takto to úplně nefunguje. Nyní se opět řeší, jak hradit hernám turnaje ČMBS. Již jsem o tom několikrát psal, ale v souvislosti s VHS snooker, neškodí si to oživit. Jaká byla praxe? Začalo se s turnaji v Praze. Turnaje bez kontroly, dokonce s komentářem ještě dnes a doufám že už ne dlouho prezidenta sekce, který nevěděl že si musí schovávat doklady do účetnictví. No, chápu, těžké pro takovou funkci... Takže již tam začalo mizet startovné. Předpokládám že jej vždy vybíral Tomáš Kejla a tak když si to vybral... Pak přišly Napajedla a Třebíč (Chren). Nevím jaká byla dohoda s Chrenem, každopádně já jako majitel herny jsem nedostal nic a v Napajedlích Tomáš Kejla sdělil Hustinovi, že si má startovné nechat. Navíc, pravděpodobně Kejla z peněz sekce uhradil nájem Kolbence (předpokládám že když to udělal loni a letos, tak to tak dělal vždy). Vím že v té době Chren i Hustin mluvili o nerovných podmínkách a tak jsem se do toho s dobrou vírou vložil já. Jel jsem do Prahy a navrhl systém 500,- za den a stůl nebo 800 za dva dny a stůl. Všichni to odsouhlasili a já se nyní dovídám že stejně byli domluveni jinak. Už tady se projevilo, jak to vypadá když Tomáš Kejla dělá co chce, kontrolní orgány i výbor to nechali bejt. Chren s Hustinem drželi dohodu. O tom že se se mnou Chren nedělil, to je jiný příběh... Pak utekl z herny a já opět v dobré víře začal turnaje sekce vyúčtovávat zápočtovou fakturou. Jenže na konci roku 2022 mně sám Tomáš Kejla poslal fakturu, kterou proplatil Kolbence. Tento člověk si je po tolika letech tak jistý, že si myslel že snad budu mlčet. Mlčet o tom jak si pomáhá se startovným. Tedy on tvrdí že mu nic nezbylo. Sice neumí doložit co mu nezbylo a co s tím vlastně udělal, ale dokázal Tomáše Bejčka a Honzu Chvátala přesvědčit že je vše v pořádku. Jenže ti dva nedomýšlejí následky. Stali se společníky v činnosti, která se zatím může nazývat jen nedoložením dokladů ale ve finále může skončit pod klasickým názvem krádež s mlčící podporou. To já na sobě rozhodně ležet nenechám. Letos začal Tomáš Kejla na výboru tvrdit že mnou uzavřená dohoda neplatí a opět zmizelo startovné z ČST na Kolbence, proplatil fakturu za pronájem, Hustina neřeší a po mně chce vyúčtování. Jenže já to neumím vyúčtovat, když není žádná dohoda. Mohu to udělat podle Kolbenky a naúčtovat si 5 000,- Co pak bude dělat Hustin až to zjistí. Naúčtuje si je také... Teď zase po mne chce Tomáš Kejla vyúčtování podle systému 500/800, systému o kterém střídavě, jak se mu to hodí tvrdí že neexistuje. No, prostě to je bordel. Na VHS snooker si Tomáš Kejla vzal za své, že vstoupí do jednání s kluby. Nemáme zápis a tak Tomáš Kejla tvrdí že se to týká až příštího roku. No to doufám že už ve vedení sekce ani ČMBS nebude. Blížíme se k mimořádné VHS snooker. Ta bude hned po rozhodnutí na základě KRK anebo případně po mém odstoupení z VVS snooker. Uvidíme.
Vedení spí - základna pracuje
VVS nic nedělá. Tomáš Kejla jako obvykle nic nevede, Honza Chvátal čeká a já je marně vyzývám aby se něco dělo. Stále tak nemáme dodělaní MČR, nemáme zápis z VH, nemáme stanovenou sazbu za pronájem heren při soutěžích ČMBS. Jediné co máme je neschválená úhrada nájmu pro Kolbenku a opětovně zmizelé startovné, které sice ředitel turnaje vybral a předal Tomášovi Kejlovi, ale na účtě snooker sekce nic nevidím. Vlastně jsou teď Napajedla i Třebíč poškozeny jednáním prezidenta sekce. Kolbenka dostala peníze za pronájem a ti ostatní nic! Takhle vypadá vedení sekce z pohledu hlavního hrobaře českého snookeru s honosným titulem prezident sekce, Tomáše Kejly. Takže výbor nic.
Nevím jestli se něco děje v Čechách, ale na Moravě a Vysočině se chystají další turnaje. Napajedla, Přerov, možná i Brno a také Třebíč, hledají možnosti turnajů a hracích systémů. To je fajn. Nakonec z toho něco vzejde. Z aktivity vždy něco vzejde. Z pasivity fakt ne.
Ukončení stránek prosnooker.cz
Krade se v českém snookeru?
Dalším problémem je spoluzodpovědnost. Pokud členové výboru vědí o výše uvedených problémech, mněli by je řešit, jinak jsou spolu zodpovědní. Já tak činím, ale Chvátal a Bejček nesou zodpovědnost za své mlčení. Tomáš Bejček skončil, přesto za období své činnosti tu zodpovědnost má. Honza Chvátal samozřejmě za všechny ty roky. Stejně jako Šlehofer, Horní a další bývalí členové výboru.
Takže krade se v českém snookeru?
LO
A co bude dál?
Takže si počkáme na zprávu, pak to již půjde zřejmě rychle. Budeme muset dát dohromady nový výbor. Předpokládám že ani Honza Chvátal nebude chtít zůstat. Potřebujeme tedy nové lidi a zkusíme se snookerem v ČR pohnout. Tentokrát však na normálních demokratických základech. Doufám že ukončením starých struktur skončí lhaní o tom, jak je český snooker hrou gentlemanů. A věřte že chvíli potrvá, než dokážeme snooker postavit na nohy. Naštěstí nás nemůže ohrozit pravděpodobný kolaps příjmu dotací.
Doufám, že se nám to povede.
LO
Nízká účast na turnajích
Co signalizuje účast osmi hráčů na nejvyšší soutěži ve snookeru v ČR? Nezájem hráčů? A proč? To je otazníků. Na všechno je jedna jednoduchá odpověď. Vedení nefunguje. Dokonce nemá ani zájem fungovat. Jeden hráč mně řekl, proč má jezdit na ČST, když to nemá smysl. Bohužel má pravdu. Na to mně jeden z členů nynějšího výboru řekne, že o kvalifikaci na MČR se domluvíme na VH. Tady je vidět v celé nahotě základní problém celého systému. Hráči budou hrát soutěž, která má nějakou logiku. Když budou potřebovat body, budou se o ně snažit. Jenže to Kejla, Chvátal ani Bejček nechtějí pochopit. Oni se chtějí o soutěžním roku bavit na VH v červnu. No, tak takto vypadá konec českého snookeru. Jen zázrak mám může v neděli pomoct se záchranou...
Valná hromada sekce.
Paradoxy billiardu v ČR.

O tom že billiard v ČR má velké problémy se všeobecně ví. Stejně tak se ví, že má obrovský potenciál, což potvrdil turnaj BVV snooker open. A nejen ten. Obrovský zájem o kulečníky v rámci tří dnů na výstavišti v Brně, ostře kontrastuje s neviditelnými kluby všech typů kulečníků v ČR. Asi nemá smysl zdůrazňovat co všechno je špatně. Stačí se podívat na fotku. Provinční turnaj má rozhodčího, MČR Masters v Napajedlích se bez něj musí obejít. Doopravdy chceme takový snooker?
Jinak za mne obrovská pochvala pořadatelům. Myslím si že patřím k těm málo znalým z hlediska organizace, praxe a realizace heren. Toto by bylo nad mé síly. Takže velká poklona všem organizátorům. Škoda, když takovéto akce nakonec není schopen český billiard využít...
Luděk Ondračka
22 - Domorád, Ondračka, Bejček, Chvátal, Kejla
Napsal mně Bejček, že proti sobě poštvávám lidi co mají rádi snooker a že jsem stejný jako Domorád. Tak nevím komu to více vadí. Jestli Domorádovi že je jako já nebo mně že mám být jako Domorád?
No nic, tohle jsou už fakt hlouposti vyplývající z nedostatku soudnosti, zkušeností a celkového nadhledu. Momentální členové výboru místo aby řešili problémy sekce, řeší osobní problémy. Takto se mohou užírat do smrti a stejně nic nevyřeší. Navíc je to členům sekce alespoň dle současných reakcí úplně jedno. Tomáš Kejla mlčí a utrácí peníze sekce, Bejčkovi je to jedno protože to nejsou jeho peníze a Chvátal, to nemá smysl ani komentovat. Mně to vše vadí a tak ty tři štvu. Porušování stanov prezidentem sekce za tiché podpory Bejčka a Chvátala, je pro snooker smrtelný koktejl, s kterým nemohu souhlasit. Nezajímají mne osoby jako takové, zajímají mne skutky. Ve výboru budou vždy volení členové a ti se nemusejí lidsky snášet. Jejich činnost však podléhá ustanovením stanov. V současnosti jsou porušovány jak ve věcech faktických (finance, jednání výboru,,), tak ve věcech organizačních (kalendář, plánování a propozice turnajů, mistrovství...).
Co se tedy musí stát aby se věci změnily? Musí se probudit základna. Většina čeká až se o ně někdo postará. Tvrdí že je jen zajímá jestli jsou turnaje a ostatní jde mimo ně. No, tak s výdrží Tomáše Kejly se nikdy nedočkají. Je neskutečné kolik let si hraje na diktátora. Vlastně je v tom hodně dobrej. Na těchto stránkách jsem popsal jen malou část jeho činnosti, při které opakovaně porušuje stanovy. Bejček s Chvátalem jej na výboru pěkně přikrývají a tím umožňují pokračování diktatury. Trošku to vypadá jako v blbém filmu, Bohužel je to tak.
Rozhodl jsem se že již nebudu dále popisovat jednotlivé body porušování stanov. Za ten rok se stejně již budu jen opakovat,
Budu ale chvíli ještě přemýšlet nad tím jak mně Tomáš Bejček přirovnává k Domorádovi.
21 - VVS ve stavu Klinické smrti
Tak to bohužel je. Jedním z dalších negativních výsledků nečinnosti výboru je přesunutí Masters do datumu six redu. I když Tomáš Kejla věděl, že Hustin není schopen pořádat turnaje od května do září, přesto Masters v Napajedlích zapsal na 20.5.2023. I když jsem na to upozorňoval, nic se nedělo. Teď se to opět nahánělo díky aktivitě Hustina. Co s tím? V Praze se nenašel nikdo, kdo by se postaral o MČR v six redu a tak se našlo takovéto řešení. Hustin v termínu 13.5.23, ještě může a tak bude alespoň Masters. Six red tak asi mizí z programu. Hráči co plánují své aktivity, mají smůlu. Takže samozřejmě český snooker má smůlu...
LO
20 - Proč - aneb jak se dá zneužívat slovo gentleman
Tak jsem si říkal, že se základní věci ve vztahu k nefungování starého výboru, k neoprávněnému používání financí prezidentem sekce vyřešily a budeme se moci věnovat normální činnosti. Bohužel tomu tak není. Jsou dva lidé, kteří okolo sebe háží slovem gentleman a tím si myslí že tudíž oni jsou gentlemani a vše co činí je jen a jen správné. Ten první s námi kdysi spolupracoval na Donu a ten druhý je nyní prezidentem sekce. Oba zapomínají na to, že nestačí o slovu gentleman mluvit, ale spíše se tak chovat. Když něco pokazím, není žádnou ostudou se přiznat a v rámci možností věc napravit. To je jedna z hlavních myšlenek onoho fiktivního gentlemana. Pokud se však snaží za každou cenu vše schovat a nechat to zamést pod koberec, pak je definice takovéhoto jednání určitě jiná než je slovo gentleman. Uvidíme, chtěl jsem již Mlčení už ne, odstavit, bohužel to zatím nejde, Ve VVS se stále neobjevil schválený zápis z předposlední schůze a zápis z poslední schůze, splňuje přesně ty body o schovávání věcí pod koberec tak jak píši. Je nyní jen ne jednání Tomáše Bejčka, Honzy Chvátal, Tomáše Kejly, zda li budu muset nadále psát sem, nebo bude zápis z VVS obsahovat jasné údaje o projednávaných věcech....
19 - Vtip týden
V celé problematice snooker sekce, která graduje v poslední době, mně pobavil e-mail, který přišel včera. Napsal mně Filip Domorád, že žádá o smazání jeho jména z článků na stránkách prosnooker.cz. Odepsal jsem mu, že bude fér, když on odstraní všechny komentáře týkající se mně na sociálních sítích. Ráno jsem nad tím ještě pouvažoval. Takže Filip může osočovat všechny a já nemohu napsat fakta o jeho činnosti? Zajímavé a co ti ostatní, které bez ostyšně uráží aniž by znal podstatu věcí, protože ze snookeru utekl!
A pak mně to došlo. Pravděpodobně za to nemůže. Něco v něm ho ovládá a s reálným Filipem Domorádem to nemá nic společného. Dobře. Zneviditelním jeho jméno. Stejně ve snookeru nefunguje, jen se tak nějak trápí se svým vnitřním hlasem...
18 - Malý rozbor
Při všech těch negativech, které zde popisuji, jsem si našel čas, podívat se na statistiku. Je zajímavé kolik denních návštěvníků máme na stránkách prosnooker.cz. Je to očištěná statistika bez robotů a kdoví čeho ještě. To číslo ukazuje, že na stránky chodí všichni. Celá snooker základna. Proč tedy něco nečinní. Proč nenapíši mně ať třeba nepíši dle nich nesmysly, případně proč netlačí na práci VVS? Nevím. Říká se že každá organizace je tak silná jak silný je její nejslabší článek...
A ještě vzkaz pro Kejlu a Chvátala, kteří si zde čtou denně. Začněte fungovat anebo odejděte z vedení. Pak zjistíte, jak se začne snooker vyvíjet a prosnooker začne ve statistikách ztrácet..
17 - Omluva a nezájem
Omluva
Tímto se omlouvám všem řadovým členům sekce snooker za to že jsem do dnešního dne nedokázal rozpohybovat VVS. LO
Nezájem
Ztratil jsem s VVS spoustu času a nyní již vidím, že to nepůjde. Nezájem Kejly a Chvátala dnes vyvrcholil jejich snahou o blokování činnosti VVS. Celý týden trvalo než jsme se dostali k závěrečnému odsouhlasení zápisu z 1. schůze. A to tam Chvátal nebyl. Zajímalo by mne proč vlastně tihle dva v tom výboru jsou. Kejla jen potutelně obchází vše co jde a dělá si co chce. Chvátal jej poslušně poslouchá a pak vydá pamflet k organizování turnajů v Praze, když je není schopen zajistit v Brně, v klubu jehož je členem, klubu který otevřeně kritizuje činnost VVS, hlavně v době předešlé. Před týdnem jsem náhodou zjistil že není vyvěšena registrace na Challenger a rychle jsem to napravil, i když je to činnost převážně Kejlova a já si to pro jistotu zajišťuji sám v Třebíči. Zároveň jsem všechny členy VVS upozornil že nemáme rozdělené turnaje z hlediska umístění. Nic. Challenger měl být v Praze, není. Nemá jej kdo organizovat. Samozřejmě. Kejla chce ukázat jak je nenahraditelný. Jenže, dal na vědomí pražským klubům, že je nemá kdo organizovat? Nevím. Taktika mlčení Chvátalovi s Kejlou vychází už více jak deset let...
Takž takto vypadá VVS dnes. Myslel jsem si že zreorganizujeme sekci v nějakém rozumném čase. Teď vidím že tomu tak nebude.
LO
16 - Problémy ve vedení sekce 8.3.2023
Vše je špatně. Vedení nefunguje a základně je to úplně jedno. To znamená že si vlastně nezaslouží ani lepší vedení. Chvílemi si připadám jako blázen. VVS má vést prezident sekce (ten titul je taky ostuda), jenže ten ji nevede. Proč? Dá se říct že to neumí. Jenže co má umět?
Nic. To se nikde neučí. Má jen fungovat dle stanov. A to je ten problém. Co to vlastně je? Do dneška si dělal společně s Honzou Chvátalem co chtěl. Moc ne, jen si nechávali startovné z turnajů (tedy nyní už tvrdí že ne a že dodají doklady, které již mají být dávno v účetnictví), tak jsem zvědav kdy je dodají. K tomu si ještě Tomáš Kejla jen tak sám od sebe pohostí rozhodčí, ale jen v Praze a samozřejmě za peníze sekce. Kolbence za turnaje ČMBS zaplatí víc než daleko lépe připravené herně v Třebíči. A to vše bez schválení VVS. A Vám všem je to jedno? Stejně tak že nejsou připraveny turnaje, nemáme dodělaný kalendář? To je Vám všem doopravdy jedno? Kde jsou všichni ti předsedové klubů, kteří jsou v sekci od začátku a na turnajích vše kritizují? Proč něco neuděláte? Co kdyby jste se konečně probudili a začali se chovat jako dospělí?
Za komunismu bych řekl že se bojíte, čeho se bojíte teď?
Napište mně nebo celému výboru. Přestaňte se schovávat za D....da, který to už jednou dokonale pohnojil. Pokud chcete, zveřejním Vaši odezvu zde. Mně už doopravdy nebaví ztrácet čas nesmyslnými třenicemi s Kejlou a Chvátalem. Už dávno jsme mohli mít smysluplný soutěžní systém a jasně daný funkční řád sekce. Pokud to budu dělat sám, bude to trvat ještě hodně dlouho...
15 - Protest - finále
Podíváme se kam jsme se dostali.
Oddíl Snooker klub Třebíč, podal dle stanov protest a dle stanov očekával reakci vedení snooker sekce a všech orgánů k tomu příslušných. A reakce? Žádná. Jedno vyjádření prezidenta sekce, lživě představené jako stanovisko výboru sekce. Co to tedy znamená? Vedení sekce ani ČMBS nefunguje. Nulová reakce to dokazuje v plné síle. Co s tím můžeme dělat? Tak na to si zkuste sami odpovědět.
Já říkám že je zapotřebí změnit od základů úplně vše. Jelikož se pohybuji v snooker sekci, tak se snažím hnout alespoň s ní. Jenže to je již další příběh.
14 - Protest - postupný rozbor
Tento příběh se již stává smutnou ukázkou jak to nefunguje. Systém si funkcionáři z různých důvodů ohnuli pro sebe a členské základně je to v podstatě jedno. Ti kterým to jedno nebylo už v členské základně nejsou. Jejich počet je jasným důkazem a vysvědčením pro ty kteří snooker vedli. Jasným příkladem je schovávání se Tomáše Kejly za VVS, aniž k tomu měl pověření, poněvadž VVS neprojednával tento protest.
Vzhledem k tomu že tedy nemáme žádnou oficiální odpověď, dokonce ani od nejvyššího kontrolního orgánu ČMBS kontrolní a revizní komise, zkusím rozebrat zmíněnou neoficiální odpověď prezidenta sekce Tomáše Kejly, který se nepravdivě odvolává na stanovisko VVS.
V protestu jsme zmínili tři body, kde bylo dle nás porušeny veškeré předpisy ČMBS
1 - v propozicích turnaje nebyl popsán způsob losování ani nasazení
Odpověď?
Žádná. Tomáš Kejla zcela ignoruje tento bod a pouze slohovým způsobem používá smyšlené údaje. Není schopen doložit nic pro potvrzení své argumentace ...
2 - rovněž nebylo zmíněno rozdělení hráčů dle místa odehrané kvalifikace
Odpověď?
Opět to stejné. Tomáš Kejla opět není schopen svoji argumentaci podložit nějakým reálným základem ...
3 - hráči byli nasazeni podle umístění které nelze určit
Odpověď?
Nerad se opakuji, bohužel opět stejné. Za prvé nabyly na Mistrovství Čech dodrženy propozice a nehrál se zápas o třetí místo. Tady vše začíná a Tomáš Kejla se o tom vůbec nezmiňuje. Vše ostatní jsou již opět jen teorie vymyšlené Tomášem Kejlou. Ostudou je jeho tvrzení že se navíc jedná o Stanovisko VVS i když tento žádné takové stanovisko nevydal.
Tolik tedy rozbor neoficiální odpovědi. V dalším pokračování popíši jak měla být celá situace řešena.
Luděk Ondračka, člen VVS a předseda Snooker klubu Třebíč
13 - Jak to vlastně (ne)funguje - Protest 5
Případ se pěkně zamotává. Cílem našeho protestu bylo upozornění na nekompetentní zásahy do systému. Netušili jsme, že nakonec zjistíme, jak se ukáže jak vlastně systém nefunguje. Ještě jsme odeslali dotaz na kontrolní a revizní komisi, uvidíme zda-li alespoň z této strany dojde k nějakému jednání. 1.12.2022 jsme odeslali protest a nedostali žádnou odpověď. Až po urgenci přes pana Nejedla, přišla odpověď od Tomáše Kejly. Bezohledně odpověď nadepsal jako Stanovisko výkonného výboru sekce. To je pro mne dost překvapení, když VVS nic takového oficiálně neprojednával a tudíž ani Tomáše Kejlu nepověřil k poslání reakce na protest. Do včerejšího dne navíc neměl odpověď ani Jean Marie Hustin.
V příloze máte oba dokumenty. Udělejte si vlastní názor. Náš komentář bude následovat po dnešním jednání VVS, jehož program prozatím neznám.
12 - Jak to vlastně (ne)funguje - Protest 4
2.1.2023 jsme obdrželi první odpověď na Protest podaný Snooker klubem Třebíč a Royal snookerem Napajedla na nesmyslné nasazení hráčů do MČR.
Odpověděl zaslal Tomáš Kejla. Podepsal se jako prezident sekce, ale nadepsal odpověď jako stanovisko VVS. Jelikož jsem členem VVS, vím že VVS žádné oficiální stanovisko k případu nevydal, jelikož jej ani oficiálně neprojednával. Dohledám ještě dostupné informace a vše Vám dále doložím.
Ondračka Luděk
1 - Soutěže - transformace
V roce 2022, začala postupná přeměna soutěží. Nejvíce to bylo vidět na všech mistrovstvích. Nebýt zvláštní komplikaci na MČR, věřím tomu že byla změna ku prospěchu věci. Hysterie některých jedinců byla naprosto zbytečná. Stačí jen sledovat dění v sekci, případně včas reagovat na vyhlášené změny. To se samozřejmě netýká reakcí těch kteří jsou nyní mimo sekci. Sám budu navrhovat aby VVS přestal reagovat na připomínky nečlenů.
To byl rok 2022. Co tedy rok 2023 a dál?
Je načase další změny chystat tak aby platili déle než jeden rok. K tomu by byla zapotřebí i aktivita z klubů. To je největší problém. Nezájem jde napříč celou republikou. Dokonce je to tak daleko že některé kluby přímo vyhlašují že ČMBS nepotřebují. Pak se nomohu ani divit když mně jeden nejmenovaný kvalitní hráč řekne že v žádném případě nebude hrát turnaje ČMBS! To je něco hrozného. Jak to vůbec mohlo vzniknout. Nepředpokládám že se tento klučina věnuje dění v sekci. Prostě je pod vlivem někoho kdo mu nakecal pěkné bludy. Jestli pro to že chtěl být zajímavý, nebo z jiných důvodů...
Nyní se ve VVS věnuje hlavně přípravě soutěží na příští rok. Ty zásadní změny jsou, zrušení soutěží Challengers, Silver a Gold. Je snahou obnovit ligu jednotlivců, kde si zahrají i začínající hráči. Zůstane ČST. Ta by se měla skládat z 6ti turnajů (Napajedla, Třebíč, Praha). Pak soutěž Six red i s mistrovstvím a mistrovství Moravy, Čech a České republiky. To samo o sobě je dostatečná možnost pro soutěžní hru. K tomu samozřejmě přidejte klubové turnaje, které mohou využívat výsledkový servis na stránkách sekce. U těchto turnajů by bylo vhodné aby kluby zvážili termíny tak aby nekolidovaly se soutěží ČMBS.
K tomu by stálo za změnu bodové hodnocení z turnajů. Za mne bych zrušil body ze všech mistrovství.
Dalším problémem je dress code. Ten problém není jen u nás. I ve světě řeší již přežité hraní v motýlku a vestě. U nás hraní v čepici a v teniskách. To vše musí projít diskuzí a měli bychom to řešit. Nyní máme super pomůcku ve videích. Za nějaký čas bude i v Napajedlích a jinde. Tím získáváme všichni všeobecný přehled.
pokud máte zájem se k této problematice vyjádřit, pište mně na dontrebic@dontrebic.cz
Luděk Ondračka
10 - Jak to vlastně (ne)funguje - Protest 3
Nefunguje. Oficiální protest byl podán a oficiální odpověď nepřišla do dnes. 25.12.2022. Jelikož jsem nechtíc na obou stranách, vím že VVS prozatím nic neřešil. Mluví se o kontaktování správce stránek a neexistující odpovědi. To však nemá s podstatou protestu nic společného. Oba kluby tedy svůj protest podstoupily Kontrolní a revizní komisi, což je nejvyšší možný orgán v ČMBS. Uvidíme tedy jak se bude pokračovat...
9 - Jak to vlastně funguje - protest 2
Počátkem prosince zaslaly oddíly Snooker klub Třebíč a Royal snooker Napajedla protest proti nastavení utkání MČR. Nesouhlasíme v něm se svévolným nastavením utkání, bez opory v propozicích. K dnešnímu dni nemáme žádnou odpověď, což je velmi zarážející. Pokud se nebude protest nijak řešit, znamenalo by to že nefunguje nejen vedení snooker sekce ale i vedení ČMBS. Uvidíme jak bude tento případ pokračovat.
LO 16.12.2022
8 - Ledy se hnuly
Ještě to není úplně vidět, ale vypadá to že se věci posunují. Konečně se začíná pracovat na zlepšení snookeru u nás. Jsem rád že jsem i já svojí troškou k tomu přispěl. Třebíčský snooker klub, je stále hanoben známými závistivci, přesto nám nikdo nevezme že právě u nás probíhá základ změn. Věříme tomu že i ostatní se začnou přidávat. Věříme tomu že skončí zákulisní jednání. Nesmyslné kritiky od členů i nečlenů. Kritiky neskončí, ale začnou být oficiální. Už to nebude o tom že si někdo něco domluví bokem. Ne, začne normální fungování normální sportovní organizace. Já v to věřím a je jen na Vás, jak rychle bude změna pokračovat...
7. Ti negativní
Celý rok jsem mlčel a nechal jsem bez povšimnutí jejich pomluvy a urážky. Zajímavé je že jsou v podstatě dva. Oba shodou okolností nějaký čas působili v prostorách nynějšího Snooker klubu v Třebíči. Dva z celé republiky není doopravdy moc. Přesto však dokáží otravovat celou snooker komunitu. Proč?
Otázka možná pro psychologa.
Jak jinak si vysvětlit chování toho prvního. Předseda klubu, investuje do snookeru a jednoho hráče. Chce vše pro snooker. Jenže realita? Jen vše co se jemu hodí pro snooker. Nějaký respekt vůči ostatním? Tak to neexistuje. Dnes kritizuje jednoho, zítra druhého. Proč by měl respektovat propozice soutěží. Taková je jeho představa hry gentlemanů. Nakonec sráží snooker na pro něj směšný hospodský sport. Zapomíná však na to, že nějaký čas se vyhříval ve snooker herně, která by nikdy nefungovala bez restauračního provozu. Mám já snad zesměšňovat jeho profesi svářeče? Proč? Dalším oblíbeným bodem jeho kritiky je představa že se VVS bude starat o tréninky včetně mládeže. Já sám jsem zažil jeho představu tréninků mládeže a myslím si že rodiče těch kluků co to viděli už nikdy na snooker nepřijdou. Tak jak to shrnout? Je škoda že ego člověka může takto fungovat. Vždyť mu nikdo nebrání aby rozvíjel činnost klubu. VVS určitě časem podpoří vše co bude mít smysl. Dnes však v sekci není žádný klub, který pracuje stabilně a viditelně s mládeží. I to je důvod proč neexistuje mládežnická soutěž.
Tak a teď ten druhý.
Rovněž předseda klubu. Sice nečinného a tím pádem i mimo snooker sekci, ale o to více aktivního v negativním smyslu. Ve vtipu někdy říkám že mně v televizi vidí víckrát než moje vlastní žena. Stejně tak si říkám, jestli neumím stream z klubu v Třebíči pro něj zpoplatnit. To už bych měl možná kamery dvě. Když se objevil v Třebíči, byl to pro nás zážitek. Konečně člověk který umí popsat technické věci hry a ještě je umí i předvést. Žádné chlubení jak umí poradit jak nejlepší trenéři světa. Ne, normální týpek, kterému nedělá problém zajet do Třebíče a v dobrém slova smyslu ukázat začátečníkům o čem to vlastně je. Jenže i tady idyla netrvala dlouho. To co bylo ze začátku příjemné začalo přerůstat někam, kde jsme nemohli s klubem zajít. Nechci to podrobně popisovat. Prostě jsme v klubu rozhodli, že touto cestou nepůjdeme a druhá strana to nechtěla respektovat. Po té přišla rekonstrukce všech stolů s částečnou investicí snooker sekce. Rekonstrukce která se nelíbila našemu hostovi a bylo vyřešeno. Bohužel se s problémem svezl i jeden ze zakladatelů klubu a tím se sám odsoudil k izolaci od našeho klubu. Jeho nový klub jej nárazově zneužívá jako podporu své argumentace. Třeba jako v případě jenoho mladého člena, kterého jsme údajně trápili a šikanovali takovým způsobem že musel odejít shodou okolností právě k výše uvedené osobě prvního případu. I tady se časem rychle potvrdilo, jak to vše je. Návrat zpět byl rekordně rychlý a kritika z této strany rychle utichla. Dnes mně již jsou vytýkány standardně dvě věci. Špatný stav stolů a nenažranost. Co k tomu říci. 14 turnajů v roce 2022 odehraných v Třebíči na Donu asi o stavu stolů říkají vše. Nebo snad hráči do Třebíče jezdí pro to aby hráli na špatných stolech? My se nechlubíme že máme vše nejlepší. Tvrdíme že nabízíme pro turnaje vše co snooker potřebuje. Kvalita naší služby odpovídá ceně i možnostem našeho klubu. A že zastávám všechny funkce při turnajích? A co mám dělat? Kritik v tomto případě nikdy nic takového ani nezkusil udělat. Včetně toho že částečně dotuji odměny pro hráče, protože ani pokladna snooker sekce není zrovna plná. Toto je totiž realita nynějšího českého snookeru.
Závěr?
Žádný není, ten musí oba udělat sami. Zahoďte ty zbytečné řeči. Budujte svůj klub, vychovávejte mládež i dospělé. Poskytněte své prostory pro soutěže. Případně když chcete, hrajte. Je to jen na Vás. Pomozte s tvorbou nové snooker sekce. Vy starší, v uvozovkách zakladatelé snooker sekce, jste ji možná založili, ale pak jste vlastní činností i nečinností dopustili obdobu středověkého temna. Pamatujte si že já budu jen rád, když k tomu dojde. Rád budu s Vámi soutěžit v tom kdo bude mít kvalitnější vybavení, lepší hráče vychované v klubu... Prostě to jediné co bychom měli dělat pro snooker.
A pokud budete stále pokračovat v té činnosti kterou jsem zde popsal? Tak pak už mně nestojíte za to abych s Vámi ztrácel čas a to ani kvůli snookeru.
Luděk Ondračka, předseda Snooker klubu Třebíč
6. případ Protest - jak to vlastně funguje
V rámci podivného nasazení hráčů do MČR odeslali některé kluby i hráči oficiální protest na vedení snooker sekce, gen, sekretáře a SSK.
Je jasné že vzhledem k neprofesionální funkcím, nebude rozhodnutí ihned. Proč však nedostali zúčastnění potvrzení o přijetí protestu? Dokonce ani já jako člen VVS nevím o ostatních protestech, kromě toho který jsme poslali z Třebíče. To je podivné. Zašlu tedy dotaz na VVS a gen. sekretáře. Uvidíte co se dozvím.
LO
5. případ Dělám vše pro snooker
Tak tuto větu slyším neustále dokola. Od všech. Nemá smysl je jmenovat. Ve většině případů jsou to bohužel jen prázdná slova. Kdyby tomu bylo naopak, tak nemusí ti co pamatují začátky snookeru plakat že jich kdysi bylo 200, stejně tak ti následníci včetně všech VVS, že kdysi to bylo lepší. Uvědomte si že je to hlavně Vaše zásluha, v jakém stavu nyní snooker u nás je. Když se objevil Hustin, obrovsky se nakopl snooker na Zlínsku. Objevily se informace ze světa snookeru. Že Hustin přinesl i věci, které ne úplně korespondují s tím co tvrdí je fakt. Jenže to je normální. Jeho přínos v kladné části převažuje tu negativní. Když se v Třebíči otevřela herna, byl to další obrovský pokrok. O tom se Vám co se snookerem začínali ani nezdálo. Když se v Třebíči herna rozpadla, vypadalo to blbě. Naštěstí parta nadšenců zabrala a i za podpory malých i větších investorů z celé republiky se během měsíce opět klub postavil na nohy. Mezitím zase pro změnu zmizela herna v Napajedlích, Jenže i ta je v podstatě zpět. Čtvrtý stůl je na cestě. A jaká je reakce? Nespokojení křiklouni na netu vše kritizují. Proč? Neměli by mít spíše radost že je kde hrát? A že se nový VVS trápí s reorganizací organizace, která v podstatě nikdy nestála na pevných nohách? A zase se křičí. Tak to je zvláštní. Co vlastně chcete? Trénovat mládež, budovat jakousi národní hernu? Co Vám brání. Vrhněte se na to. Vemte peníze co máte a investujte. Přestaňte jen závidět a kritizovat. Nejdříve si zameťte před vlastním prahem. Ti co chtějí v sekci snookeru působit, splňte si své povinnosti vůči ČMBS. Pak získáte práva i povinnosti dle stanov. Máte nějaký cíl a víte jak se k němu dostat? Tak přestaňte kritizovat a začněte konat. Zahoďte nesmyslná ega a nevytvářejte novodobý rasismus ve stylu Morava/Čechy. Ve VVS je nás málo. Ještě jsme ani nenaplnili povinnosti vyplývající ze stanov po volbách. Je za námi doba obrovské nečinnosti VVS. To prostě nejde najednou dohnat. Mistrovství jsou v podstatě za námi. Jak dopadne protest proti MČR je teď vcelku vedlejší. Hlavním úkolem VVS je teď kalendář soutěží na rok 2023. Nikde jsem neviděl že by někoho zajímal. Pak se nedivte že to VVS udělá podle sebe. Až se jednou stane zázrak a kluby všeobecně začnou být aktivní, pak se spousta věcí vyřeší dřív než v podstatě problém vznikne. Nový VVS je kombinací nového a starého. Chvílemi se ti služebně starší snaží pokračovat tak jak to bylo. Ti služebně mladší vstřebávají to staré a snaží se o přeměnu v nové. No, to bude dlouhý přerod.
A tak si říkám, máte pocit že se chcete sejít? Fajn. Já Vám pomůžu. Když bude zájem, je Vám prostor salonku na Donu v Třebíči k dispozici v sobotu 8.1.2023, od 14ti hodin. Přihlašte se na můj e-mail, nachystáme program a je to. Takhle jednoduché to je. Jenže tohle od PC nezvládnete. Musíte opravdu přijet. Prozatím je toto setkání neoficiální. Pokusím se aby byl přítomen celý VVS. Pak se stane oficiálním.
Luděk Ondračka
4 - případ Los MČR 2022
Působím v snookeru cca 5 let. Za celou dobu se neustále neoficiálně řešilo nasazení v turnajích a losování. Pachuť ovlivňování se tak táhne snookerem a vypadá to že vrcholí dnešním MČR. To co nyní píší je spekulací. Nevidím do hlavy ředitele turnaje a rozhodně ho nemíním napadat že to udělal schválně. Já nemám žádný zájem na MČR, tím jsem vlastně i nezaujatý.
Celý příběh má několik zásadních linií:
- velice zvláštní způsob nastavení play off
- možná snaha ovlivnění turnaje v rámci zařazení do play off a tím zvýhodnění či nezvýhodnění některých hráčů
Více než podivná řešení tak opět vyvolávají spekulace, které je zapotřebí jednou provždy ukončit.
Z toho důvodu se MČR neúčastní Michal Číž a Jean Marie Hustin. Omluvili se Brzica se Šimečkou. Tak to už máme čtvrtinu hráčů pryč. Diskutabilní je účast Evy Maškové, která nenastoupila do play off MČ.
Stanovy dávají možnost, jak řešit rozpory uvnitř sekce.
Z toho důvodu zaslaly kluby z Třebíče a Napajadel protest na ČMBS. Je důležité tuto záležitost rozebrat a zabránit tak jednomu z největších neduhů v nynějším českém snookeru.
Počkáme si tedy na rozhodnutí vyšších orgánů.
Pro ty kteří neznají celou situaci přikládáme los daný vlastním rozhodnutím ředitele turnaje a los vypočtený systémem výsledkového servisu snooker sekce nastaveným na losování dle žebříčku, tedy systémem který byl použit při MM a MČ. Názor si udělejte sami.
LO
Teď vidím že se omluvil i Petr Žák a Ondra Kubálek. Takže dva hráči nepřijeli z důvodu nesouhlasu se zvoleným systémem nasazení a čtyři se pravděpodobně omluvili?
Ze šestnácti hráčů je deset?
3 - případ Mašková
Tady se sbíhá několik hlavně profesních chyb, týkajících se i dalších podobných příběhů
Na internetu se objeví křikloun který vyzve člena VVS aby vysvětlil situaci. Na výzvu má ten křikloun samozřejmě právo. Nemá však právo na odpověď a už vůbec ne na odpověď jako oficiální. Takto to nemůže fungovat. Pokud má někdo problém a chce ho řešit s VVS, musí použít systém kterému se říká služební postup. Takže zašle svůj oficiální požadavek na VVS, tedy na vv@ceskysnooker.cz. To znamená že klub, nikoliv jeho člen zašle žádost a VVS mu odpoví. Takto právě proběhla první část v případu Matějíček. Tomu se také říká disciplína v rámci vyspělého systému organizací. Samozřejmě VVS odpoví jako celek. Není možné aby si to řešila osoba z VVS jen tak bez projednání. Momentálně projednání v rámci VVS. Až se v sekci posuneme, tak poté v rámci profesních komisí.
A co tedy s případem Mašková? Stejně jako Matějíček. Případ projednat v VVS, řešit disciplinárně dle situace. A start na MČR? Za mně tam nemá startovat. Za systém organizace soutěže je to problém. Nebyl vyřešen systém náhradníků. Stejně tak se nehrálo o třetí místo na MČ. Nemáme jasné rozdělení umístění a přes to nasazujeme podle umístění. Bohužel je celé MČR 2022 nezvládnuté. Jenže ruku na srdce. Kdyby se na Valné hromadě v létě nenašlo pár lidí kteří do VVS vlezli, tak by ani MČR nebylo.
2 - případ MČR
Tak to je velmi složitá záležitost, na které mám i já svoji vinu.
K celému problému došlo nepochopením plánu celé soutěže a rozhodnutím ředitele turnaje o způsobu nasazení do finálového turnaje na základě diskuze, tedy bez odsouhlasení VVS.
Kvalifikace byla nastavena tak, jak se děje standardně ve všech sportech. Přes regiony se hráči kvalifikují do finálového turnaje. Postupový klíč, stejně tak způsob losu byl určen a nikdo nečekal něco jiného. Ostatně ani v propozicích nebylo nic zapsáno. Přesto pak ředitel finálového turnaje zvolil pro nasazení do turnaje rozdělení na Moravu a Čechy. Můžeme se dohadovat zda-li na to měl právo nebo ne. Jenže ono to nemá smysl. Hloupé nastavení termínů kalendářního roku nám nedává žádný prostor k řešení. Škody které tím vznikají jsou těžce napravitelné. Jen se tím potvrzuje jak špatná je organizace sekce. Dlouhodobě nesystematicky řízená organizace se stále bojí radikálního řezu a tak i práce VVS nese všechny stopy minulosti.
Jaký je souhrn? Celý finálový turnaj je ukázkou jednoho chybného rozhodnutí za druhým a ukázkou toho jak se dá zneužívat nejasností v systému.
Systém play off byl odsouhlasen VVS. Tedy že se bude hrát BO 7. I přes nesouhlas části VVS, právě z důvodu jednoho zápasu pro ty co prohrají v prvním kole, tak byl odhlasován. Ten zbytek je již výše popsán. Stejně tak jsem zjistil že části hráčů vyhovuje, části ne. Nedá se nic dělat. VVS většinově nechce finálový turnaj řešit a tím je řečeno vše.
1 - Případ Matějíček.
První fáze.
Jan Matějíček chtěl hrát kvalifikaci v Praze z důvodu působení v Praze. VVS obdržel žádost v tomto znění a žádosti vyhověl.
Tím měl být tento případ vyřešen. Poprvé po letech proběhlo vše tak jak to má být. Oficálně.
Druhá fáze.
Jenže, pokračování. Jan Matějíček, neodehrál zápas předkola play off MČ a tak byl jeho zápas skrečován. To je v pořádku, jiné řešení ani být nemohlo. Zároveň však má dojít k dořešení na disciplinární bázi. Hráč se nedostavil k oficiálnímu zápasu, čímž narušil regulérnost soutěže. Řešit to má disciplinární komise. Ta zatím není v rámci sekce ustanovena, takže to padá na VVS. Poté by mělo být Janu Matějíčkovi sdělit jak rozhodl VVS a zda-li bude nějakým způsobem potrestán. To zatím oficiálně neproběhlo, což je chybou VVS. Pokud je Jan Matějíček nespokojen s jednáním VVS, (ředitele turnaje) může samozřejmě podat přes oddíl oficiální protest na VVS. Proběhly telefonické hovory mezi předsedou klubu Jana Matějíčka a prezidentem sekce. Jejich obsah znají jen tyto dvě osoby a z hlediska případu Matějíček jsou nezajímavé. Jen ukazují na podivnou praxi ve snookeru. Máme nějaký požadavek, tak zavoláme prezidentovi sekce a nějak se s ním domluvíme. No, to platilo ve starých VVS. Doufám že dnes již tomu tak nebude. Tady upozorňuji všechny co to takto praktikují. Jediným rozhodujícím orgánem je VVS. Prezident nemá žádné speciální rozhodovací pravomoci.
Tento případ je tedy kombinací správného řešení, stejně jako nedotažení do konce ze strany VVS. Zároveň ukazuje i snahu o protěžování... Prostě je to vývoj, v tomto případě i trochu pozitivní